Warning: Use of undefined constant register_sidebar - assumed 'register_sidebar' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /wp-content/themes/lesny/functions.php on line 69
Scentralizowana infolinia Krajowej Administracji Skarbowej - Kancelaria Prawna Leśny i Wspólnicy

Scentralizowana infolinia Krajowej Administracji Skarbowej

Od 1 października 2024 r. działa scentralizowana infolinia Krajowej Administracji Skarbowej. Pracownicy urzędów skarbowych i Krajowej Informacji Skarbowej są dostępni pod numerami jednej ogólnopolskiej infolinii KAS: (+48) 22 330 03 30 – dla połączeń z telefonów komórkowych i 801 055 055 – dla połączeń z telefonów stacjonarnych.
Dzwoniąc na Infolinię Krajowej Administracji Skarbowej uzyskamy m.in. ogólną lub indywidualną informację podatkową.

Niemniej jednak, aby konsultant udzielił indywidualnej informacji na podstawie danych dostępnych w systemach KAS, Klient (Podatnik) musi posiadać telePIN. Aby nadać telePIN należy zalogować się do e-Urzędu Skarbowego przez stronę www.podatki.gov.pl. Z menu głównego wybrać zakładkę Ustawienia. Następnie wybrać pole Infolinia Krajowej Administracji Skarbowej (nadawanie kodu telePIN do potwierdzania tożsamości). Pojawi się okno z polem w lewym dolnym narożniku Ustaw telePIN. Kolejny krok to nadanie telePINu. Po wprowadzeniu 6-cyfrowego kodu i wybraniu opcji Ustaw telePIN pojawi się komunikat o poprawnym ustawieniu telePINu. Strona „przeprowadzi” nas płynnie przez rejestrację.

TelePIN umożliwia uzyskanie informacji indywidualnej osobiście przez Klienta/Podatnika a także przez pełnomocnika ogólnego (PPO) lub użytkownika konta organizacji (UKO) w e-Urzędzie Skarbowym. 
Po uwierzytelnieniu tożsamości Klienta telePINem, pracownik urzędu:
– ma podgląd do danych rejestracyjnych klienta,
– widzi dane mocodawców,
– widzi zeznania, deklaracje i zobowiązania klienta zgromadzone w systemach KAS.
Dzięki temu konsultant będzie mógł udzielić Klientowi informacji o:
– zaksięgowanych i rozliczonych deklaracjach i zeznaniach podatkowych, w tym korektach tych dokumentów,
– dokonanych wpłatach, w tym pobranych odsetkach i kosztach upomnienia,
– zrealizowanych zwrotach i przeksięgowaniach,
– wpłatach zaksięgowanych na kontach do wyjaśnienia podatników,
– wystawionych upomnieniach, tytułach wykonawczych, zagrożeniu i wpisie do Rejestru Należności Publicznoprawnych (RNP) dla transakcji nierozliczonych.


Posiadanie telePINu umożliwia Klientowi na uzyskanie w trakcie rozmowy telefonicznej informacji objętych tajemnicą skarbową oraz efektywne rozwiązywanie problemów podatkowych bez konieczności osobistej wizyty w urzędzie skarbowym.